Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 24 januari 2013

Handymankvinnan

Det är jag det. Lite som Stålmannen, typ
jag har ingen blå cape, men en brun manchesterkavaj/ jacka och den slänger jag på mej och så förvandlas jag till Handymankvinnan.
Och så drar jag iväg, längs med grusvägen, över lokalvägen uppför rådjursstigen som brant tar mej uppför berget. Upp till kvinnan i nöd. Hon som behöver mej.  KaptenK, alltså
Nu är jag klar för denna gång, tror jag. Nu har jag tapetserat om hallen, borrat hål för den nya hatthyllan, som vi monterade och skruvade upp idag. Borrat hål för den nya spegeln, som vi sen satte på plats. Borrat hål för gardinstången som ska sitta i taket och från vilken det hänger en tunn gardin som utgör en rumsavdelare. Jag har spacklat igen en hel del gamla borrhål också. De som jag gjorde förra  gången jag handymannade i hallen. Jag gick tillbaka hem halv elva ikväll, efter nästan sex timmars arbete ( såg på Farmen också) Jag gick i skogen, ner för stigen och det gick så bra så.
Igår gick jag samma väg. Mitt i natten. Kolsvart. Jag anser att ficklampor är " fusk" men just inne i skogen får till och  med jag inse att den hjälpen behövs. Det är inte bara mörkt, det är halt, där finns rötter att snubbla på, grenar att slå sej på, att halka på, is och snö att halka på, berg att slå sej på.
jag har en app, jättebra ficklampa i mobilen. Den hade jag på, både igår och idag.
Så gick jag då, och det gick ju bra.......fram till dess jag halkade på ena hälen. Slog mej bara lite, naturligtvis i vänster arm, för det gör jag alltid. Bara det brantaste stycket kvar, gick hur bra som helst. Tills jag ska gå ur skogen. DÅ jävlar halkade jag. Föll rakt ner på rumpa och rygg, vänster arm fick sej en törn ( såklart) och en genomilsk stubbe bet mej i bröstkorgen precis under höger skulderblad. Ja han hade ju all rätt att försvara sej mot en kärring som stövlade runt i hans trakter mitt i natten och inte hade vett att hålla sej där hon borde vara ( hemma ) på asfalten.
Ja ja inget av värde har gått sönder, ont har jag, men sånt går ju över. Och jag har gått stigen igen i mörker ( ni vet upp på hästen osv...)

Inga kommentarer: