Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 1 januari 2013

Gott Nytt och tjofadderittan

Firat nyår har jag inte gjort
Jag har ätit pitabröd och sen en smarrig blåbärspaj till efterrätt.
Inte dumt alls.
Däremellan har jag fört en ändlös diskussion på familjeliv.se
En tråd som handlade om hedersmord. En person frågar om detta och hur det kan komma sej att det finns
och att hon ju vet att det gör det där islam råder?
Går man då in i tråden för att försöka diskutera och ge fakta och kunskap, då visar det sej att detta bara
var ännu ett sätt att svärta ner muslimer på. Inte fan vill Ts i tråden ha kunskap, inte.
Jag ska inte hålla på och lära er en massa om hedersrelaterade brott nu, det tar vi en annan gång, men jag tänker delge er mina känslor.
Jag blir kanske inte rädd, men ledsen och orolig när jag läser alla kommentarer som " jag är inte rasist men" skriver. Den personen skriver på Familjeliv.se och frekvent i kommentarsfälten i tidningarna.
Man snackar om " massinvandring" och import av flyktingar. Man vill inte veta sanningen, läsa fakta. Läser man så är det Fria Tider eller nån liknande blaska. I dessa förvränger man sanningen så den passar in i den världsbild som rasisterna har.
Jag har flera gånger sett artiklar från just fria....på facebook och gått in, läst och sen letat upp den artikel som legat till grund för det jag just läst. Och då får jag en totalt annan bild. Såklart.
Jag har ändå bara skrapat på ytan, jag har inte läst alla dessa "tidningar" som finns på nätet, jag har heller inte läst alla kommentarer i alla våra etablerade tidningar. För mej räcker det fint med det jag sett. Ser jag mer kanske jag dessutom blir rädd......

Inga kommentarer: