Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 3 januari 2013

Att ge


Som till exempel till barn på barnhem i gamla Sovjet.
I alla år har jag gjort som så att hela rena kläder som barnen inte kunnat ha
har skickats till kyrkan för vidare transport till barn på barnhem i Vitryssland ( om jag minns rätt)
Även alla kläder som jag har vuxit ur eller tröttnat på har gått dit. Leksaker, förutsatt att de är rena och fräscha. Jag har även skickat rätt mycket sängkläder och handdukar. ( samma där, måste vara rent fräscht och snyggt) För några år sen tog jag alla gardiner som jag hade tröttnat på och sydde om till sängkläder till babysängar ( gardiner av bomullstyg/ lakansväv ) Jag köpte och sydde mängder av både sängkläder och gardiner när Cellbes låg här och hade rea två ggr per år, så det fanns att ta av
Nu har jag köpt en massa mössor, fuskpolos, "rånarluvor" och pannband på rea på Ica. Dessa ska få åka med i nästa  omgång med mina kläder som nu står och väntar i kassar i sovrummet.
Mamma köpte också en försvarlig hög att skicka iväg. Hoppas att det kan glädja någon.

Lite av de jag köpte, 2 kr styck, det är ju inga pengar alls

Får jag bara ett heltidsåretruntjobb så ska jag köpa mer saker. Handdukar och badlakan till exempel och leksaker ( om jag hittar fina på loppis ) eller om det finns billiga, men bra i affären.

Inga kommentarer: