Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 10 juni 2012

Två dagar har jag varit ledig nu. Det är de två första sammanhängande sen jag började jobba i slutet av april.
Så lyxigt det har känts, som om jag haft en evighet på mej att sova, vila, och göra annat jag gillar.
Som det ser ut nu så var detta de två första och sista dagarna i sträck som jag blir ledig, sen är det jobba fyra, ledig en, jobba en ledig en, jobba fyra, som gäller.

Trädgårdsjobb har det blivit en hel del av. Jag har klippt gräs, ett evighetsjobb, planterat blommor, rensat i rabatter och planterat där.  Jag har köpt mej den här skönheten. Nu ska vass och annat grovt ogräs döden
 dö!
                                      



                                             Det växer och gror må jag säga, Rabarbern har blivit enorm.

                                                  Åtta stånd i en rad, och så sju till på gång bredvid



Jordgubbslandet tar sej igen. Runt 130 plantor. Men några är små och kommer knappast att bära i år


Detta är smultronlandet. Jo då, det finns plantor där, man kan skymta små vita blommor. Här ska rensas när tiden räcker till.










                                       Härliga Aklejor, dessvärre blommar de en väldigt kort tid.
                 Och så då, Penséerna jag köpte tidigt i våras. De står och välkomnar folk vid entrén









2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Med sådär mycket rabarber och annat gott kommer ni klara er med sommarminnen hela vintern. Det är nästan så man känner dofterna av allt som växer när jag ser dina foton

Malin sa...

Vad roligt att du tycker så !
Jag tror att jag får köpa en frys till, köpte en förra året, men den är full.
( den var rätt liten ) Hoppas på lika bra skörd av jordgubbar som förra året, men det känns lite tveksamt när man kollar plantornas storlek. Blommat har de gjort i alla fall