Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 7 juni 2012

No ´poo, igen

En liten uppdatering. Jag har nu använt mej av No ´poo-  metoden i drygt tre månader och jag är nöjd.
Håret är mjukt, jag behöver inga stylingprodukter och det är rent. Och det kliar aldrig i hårbotten så som det kunde göra förut. Det har jag alltid förknippat med att håret varit smutsigt, nu tror jag helt enkelt att hårbotten var torr.
Jag var och klippte mej för ett tag sen och då berättade jag att jag slutat med schampoo. Frisörskan blev helt stel och sa: " då kan det ju inte bli rent "  Vad jag än sa så hade hon mycket svårt att tro på mej och hennes ton avslöjade vad hon tyckte om detta. Jag avslutar alltid varje klippning med en tvätt och så även denna gång. Tvätt med schampoo, ja. Sen fick jag klia mej i knappt två veckor. Nu är ordningen återställd och jag tvättar med mitt blåvittbalsam och håret är rent, blankt och glänsande och kliar inte :)

Inga kommentarer: