Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 7 juni 2012

Slicka rumpa

                                 Slicka rumpa, stryka medhårs. Det förväntas man , enligt min uppfattning göra när man kommenterar på en blogg. Om man inte kommer med glada tillrop som " Du är så klok, gumman "  " Oh du skriver alltid så bra och riktigt " Jaa så tycker jag med, kramen "  Då är man inte snäll och har inget på bloggen att göra
Jag är inte sån, jag tycker sällan som alla andra. Visst jag kan låta bli att kommentera och det är oftast så jag attackerar det här problemet också.  När jag väl kommenterar och det är med en motsatt åsikt så försöker jag alltid vara schysst och inte göra ett angrepp på personen utan på åsikterna.
Jag skriver alltså aldrig:  " Dina åsikter är åt helvete och ful är du också " Jag skriver hur jag tycker, bara så.
Jag har ju i flera år skrivit på familjeliv.se och det är ett fåtal gånger jag fått en tillsägelse för något jag skrivit där. Två gånger tror jag och den ena gången hade jag skrivit " är du dum på riktigt ? " till nån  ( idiot ) Däremot så har jag många gånger fått beröm för att jag är diplomatisk, står ut med att ta om och förklara igen för de som inte ( vill ) förstå(r).
Genom att skriva och läsa på familjeliv.se så har jag fått möjligheten att diskutera med många olika människor, från de med " endast " högstadieutbildning till de med mångårig universitetsutbildning, med rika och fattiga, unga, gamla och de mittemellan, skilda, gifta och sambos, alla möjliga, i tusental och det är jag väldigt glad för , det har gett mej en massa. Och kommer att ge fortsättningsvis, hoppas jag

Inga kommentarer: