Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 18 juni 2012

Fortsättning på ?

Idag kommer ännu en kund in i affären med sin hund.
En kvinna. Som bär på en sån där rufsig sak, en golvmopp, typ
 -Nä du får inte ha med hunden in, säger jag.
 -Jo men det sa X ( en kollega till mej ) att jag kunde , bara jag hade honom i vagnen.
Så om hunden sitter i kundvagnen så blir ingen allergisk ??
 - Nej, sa jag
 - Men jag får för Y ( min chef )
Jaha ja vad säger man då. Hon fick ju sätta sin trasa i en kundvagn. På platsen där man normalt sätt har ett barn placerade hon den. ( sitter den bakåtvänd i bilstol också? )
Varför ? Varför ska djur med in och handla ? Har hunden egen ekonomi ? Vill den ha ett ord med i laget, när man väljer saker att köpa ? 


3 kommentarer:

thejeanettishway sa...

snacka om å sila mygg å svälja kameler :/
allergier tar ingen hänsyn.

LillaTuss sa...

No brain - no pain

Malin sa...

Så sant, ingen tar hänsyn till allergier heller. Själv kan jag tåla att en hund kommer in en stund, men det finns andra som är så mkt mer känsliga än jag. De ska också kunna handla