Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 17 juni 2012

?

Seriöst, hur tänker man när man tar med sej hunden in i affären ?
Vi har fått sätta upp en skylt, där det står, " Inga hundar i affären "
Ingen ska tro att detta hjälper. Nejdå, lille vännen måste ju få handla !
Senast häromdagen kom en man med mellanstora voffsingen under armen.
- Men du kan inte ha hunden i affären, sa jag.
- Inte ens om jag bär den, frågar han, puckot.
- Nej, svarade jag.
Varför ska man inte ha hunden i affären då ?
Allergier, är det första jag tänker på. Förmodligen för att jag själv är allergiker.
Då är man van vid människors brist på förståelse, kan jag lova. Speciellt hundmänniskors brist...
Sen kan den bli trampad på, eller känna sej träng och bita nån. Den har inget i affären att göra
Lika lite som en hund har något på en marknad med tusentals människor i rörelse i trånga gångar, att göra
Men jo då, där ser man hundar, överallt, i alla storlekar. Så många gånger jag varit på väg att trampa på en.
Alla hundägare har ju " så himla snälla hundar som aldrig biter " Nu har jag märkt att fler och fler börjar ha " så himla snälla hundar som aldrig biter och som är allergifria " MY ass.
Alla hundar kan bita om " rätt " tillfälle uppenbarar sej. Och ingen hund är allergifri, men vissa hundar kan man tåla bättre som allergiker. VISSA hundar. Jag har tålt en tax. Jag säger inte att den är allergifri för det.
Jag har aldrig fått mota ut nån som kommit med en häst, inte ens en liten, liten en. Eller en katt, för katter kan gå med sin matte eller husse, hålla sej intill dem. Men, nä, inga katter. Bara hundar. Märkligt

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Det var det mest skruvade jag hört. Trodde i min enfald att alla hade vett nog att inte ta med en hund in i en affär. Däremot tycker jag det är för jä....igt med alla dessa stackars hundar i stora folksamlingar. Snacka om trauma. Eller som här under en stor musikfestival när hela stan (inte bara musikområdet) är packat med folk (aspackade) och en del envisas med att dra sina stackars barn i vagn.

Malin sa...

Många människor är underliga. Tänker bara på vad de själva vill