Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 15 juni 2012

Ledig torsdag

ja det hade jag igår. Av nån anledning, tidsaspekter ? så ska ju ALLT göras på de lediga dagarna
I går var jag barnvakt till Loppan. Gosingen min.
Hon kom hit och skulle äta och ha ny blöja. Det blev inte så lätt, för hon var rädd för mitt inne.
Så fort vi kom in i huset så började hon snyfta lite, tittade sej oroligt omkring och sen stortjöt hon.
Så vi  gick ut igen och då blev det bra.
Liten Loppa minns nog inte mitt inne, det var ett tag sen vi var inne när hon var här.
Så vi höll oss på verandan med katterna, det gick bra. Vi gick runt i trädgården och pratade om blommorna, vad de hette, vilka man kunde äta, luktade på en del. Men så gick jag in i växthuset med henne. STOPP ! Känner jag inte sa hela hon.
Nänä, det regnade ju inte. Hon tog mej i handen och så gick vi på min grusväg. Den är ca 500 meter lång. Hon gick halva, kollade in och plockade blommor, andra halvan bar jag henne. Så hämtade vi Björklövet, vårt annonsblad som kommer varje torsdag. Sen satte vi oss på vägen vid brevlådan och kastade sten en stund.Sen blev hon ledsen igen. Hungrig. Då måste man bli buren hem. Sen fick jag, med ungen i högsta hugg, springa in och hämta yoghurt och ge henne det att äta, som hon åt ! Ny blöja, en ny sväng med unge i högsta hugg, en tjutande unge, blev det. Ännu mer så när jag la henne ner på verandan och bytte blöjan, som hamnade bak och fram, ha ha . Nåväl den höll tätt. Så tog hon mej i handen igen och så gick vi, halva vägen igen. Kastade sten, kollade blommor och mördade några när vi ändå var igång. Trampade på katter. Ja de är lite knäppa, de slänger sej ner och rullar sej framför, oss.
Sen när vi kom hem igen så kutade jag in och hämtade en filt,svepte in ungen i den, sittandes i mitt knä och där somnade hon och sov gott tills hennes mamma kom och vi kunde gå in ! Och dricka kaffe, käka mackor och bli varma igen.
Efter det en handfull affärer igen. Jag rusar in på Granngården med Coopkortet i högsta hugg. Ut i bilen igen och upptäcker att mitt bankkort ligger såklart i mina arbetskläder hemma. För att spara tid! lånar jag dotterns kort och ringer sen telefonbanken och ska då föra över den här summan plus det jag kan tänkas handla för i mataffären. Jo det sparade nog tid. Vet inte vems, inte var det då min, men någons tid sparades nog säkert. ( säkert är att killen på Granngården fick väldigt roligt åt mej, fjärde gången jag gör detta nu )
Vi handlade mat och lite annat och sen hem. Ljuva hem, ljuva soffa, i den somnade jag och vaknade när det var dags att sova. Så jag gick och la mej.

2 kommentarer:

LillaTuss sa...

Det känns ganska skönt att det där med barnbarn är en bit framåt i tiden. Behöver nog mobilisera en del krafter innan jag klarar barnvakteriet :)

Kram ♥

Malin sa...

Ja det blev en aning stressigt ett tag där. Annars är hon enkel att passa, glad och go och Jag sitter bara och drar in henne i min själ, så himla härligt.
Igår satt hon i mitt knä och plötsligt tittade hon djupt in i mina ögon, kom närmare och närmare och så gnuggade hon sin näsa mot min. Gullungen.
Hoppas du har det gott, kramar