Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 24 juni 2014

Igår! Yoga i solen ute på en grön fin gräsmatta, långt bort från billjud och annat.
Bara fåglarna och vinden hördes. Ja, förutom lite musik och vår instruktör, då.
Så jäkla underbart det var. När hon sa att det var dags för avslappning, trodde jag först att jag hörde fel.
Inte kunde det ha gått en timme redan? Men, jo då!
Det går fort när man har roligt, heter det ju.
Nästa gång skall jag ta ett par bilder så ni kan se hur fint vi har det.

Idag: styrketräning på gymmet.
Inte dumt det heller. Rätt lugnt och tyst var det för övrigt där också. Det är inte så många som tränar på sommaren. Vi använder just nu sex maskiner: En för ländryggen, där ligger vi på 20 kg, just nu, en för magen, 20 kg, en för vaderna, 25 kg, en för baksidan låren och en för framsidan låren 25 kg. 3 *10 repetitioner på varje. Till detta tränar vi armarna med olika rörelser och olika tyngder på hantlarna. Och så stretchar vi ju också, rejält och länge. Det är som godis efter den andra träningen.

Inga kommentarer: