Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 22 juni 2014

"Gymmar" i trädgården idag.

Kapten K hade huvudvärk, så det bidde inget gym för oss idag.
Jag spenderar ett par extra timmar i trädgården och det är ju nästan enbart hårt kroppsarbete, så det blir väl ganska likvärdigt, antar jag. Vad träning ankommer.

Imorgon blir det yoga. Äntligen. Som jag har väntat.
Det är tre veckor sen sist nu. Men även yogainstruktörer skall ha semester, så det är bara att gilla läget.
Vi skall vara utomhus, på Mjölkeröds golfbana. Det skall bli en upplevelse.
Ja, om vädret tillåter, såklart. Blir det regn så är det inställt pass som gäller. Tre veckor nu skall vi vara ute.
Det är dessutom gratis, så även folk som inte har gymkort kan komma och yoga med oss.
Det skall bli spännande att se hur många vi blir och hur det funkar utomhus.

När jag är ute och jobbar hela dagen, då längtar jag efter nån som lagar mat åt mej och bara ropar in mej när det är klart. Eller ja, jag längtar efter färdig mat, slippa ta mej den tid det tar att laga den.
Då är det bra med maträtter som i stort sett sköter sej själva. Som den jag gör idag.
Benfri kotlett i tunna ( ½-1 cm) skivor läggs i en ungsfast form så blandar jag grädde, sambal olek och soja och häller över så det täcker. ( eller lite drygt) in i ugnen i ett par timmar på 150 grader. Det blir så gott. Ja det ser svart och bränt ut, men det är det inte, det är sojan som ger den färgen när grädden kokat ihop.
Till två portioner tar jag 8 skivor kött, 3dl grädde, 1 mkt dryg tsk sambal olek och ett par skvättar soya. Alla mått är ungefärliga, jag höftar bara.
Till detta brukar jag servera nudlar. Snabbt och enkelt. Tomater är gott till den lite trög gräddiga sås som blir i ugnsformen.
Nä medan det puttrar i ugnen går jag tillbaka ut och fortsätter sätta ner Dahlior.

Inga kommentarer: