Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 7 juni 2014

Idag( läs torsdag) startade dagen med ett läkarbesök.
Diskussion om mina smärtstillande,om det fanns andra alternativ för mej, eller om jag skall hålla kvar vid de jag tar nu.
Vi kom fram till att jag skall ha kvar Citodon och lägga till en annan vid toppar i smärtan.
Men då ringer jag och får ett recept på en mindre mängd när topparna infinner sej.
Bra för min del och vi var helt överens.
Mycket bra läkare, enkel att prata med och han lyssnade, tittade in i mina ögon, var med.
Jag har mött så många genom åren som inte har en aning om vad vi pratat om, som är i en annan värld, tänker på helt andra saker.

Så till Kursen och en film med Al Gore.Vi skall göra en del arbetsuppgifter i anslutning till filmen, det är miljödagar på kursen nu.
Vidare hem.
Så kom Lillstrumpa och Loppan och vi tog en kaffe / saft.
Tillbaka till Tanum vid fyra. In på möbelaffären och köpte tre madrasser. Inte till mej, de var till kvinnojouren.
Lillstrumpa och Loppan drog vidare för att hälsa på Kapten K med ny pojkvän. Pojkvännen har orm. Loppan gillar det.
Själv gick jag till frissan och kapade av det som fanns kvar. Mer eller mindre. Det blev en frisyr där sidorna är ca 5 mm långa och uppepå är det väl max 4 cm. Skall bli så skönt nu under sommaren.
När allt på sidorna försvann så kom ju min riktiga färg fram där, brunt blandat med vita strån och uppe på huvudet är det knallrött i den färg jag slängde i sist. Frissan tyckte det blev jättefräckt och ja, folk betalar ju för att få olika färg på håret, jag fick det på köpet, så att säga. Men vi får se. Möjligen blir det mörkbrunt igen. Frissan, Petra, var ny för mej. Ja, eller ny och ny, jag har ju känt henne i åratal, men hon har aldrig klippt mej förr. Hennes min när hon satte fingrarna i mitt hår. Obetalbar! Men va faan, sa hon. Vilket hår! Ja jag har såpass tjockt hår att det räcker till två personer om man fördelar ut det. och jag är van vid att de som skall klippa mej för första gången reagerar så här. men det är lika kul varje gång.
Efter klipp väntade godkännande av Loppan. Hon hade visat mellan fingrarna hur mycket jag fick klippa ( ca en cm, absolut inte lika kort som hennes pappa) och det blev ju väldigt mycket kortare. Men som sagt, hon la en hand på mitt huvud, tittade mej i ögonen och sa: Du är jättefin, Mimi.
Lantmännen för inköp av kattmat. Vidare till Ica för inköp av människomat  och räkor. Färska räkor! Jag har inte köpt det på ett par år nu, eftersom de legat på ett pris som varit för högt för mej.Men nu 129 kr kg var överkomligt. Jag köpte ett halvt kg och visst, jag fick avstå några andra saker, men det var det värt. Nu kommer sommaren och med den betydligt högre priser, så detta var en engångsgrej. Men så välkommen och så gott det var.
Till kvinnojouren och packa upp och lägga madrasser i sängarna. Nu känns den delen komplett. Nya sängar med nya jättebra madrasser. Snart kommer de saker vi har köpt in från IKEA. Saker till barnen, såsom ett kök, ett bord med fyra stolar och en hel del annat. Och så nya uppsättningar sängkläder till alla sängarna. Nytt skrivbord till kontoret. Jag kommer att få en massa plats att jobba på och en massa förvaring och det skall bli så skönt. Dessutom har vi köpt lite annat som gör jouren mer hemtrevlig för våra gäster. Härligt!
Hem, packa upp maten.
Byta kläder och så iväg till gymmet.
För andra gången var det nu maskiner som gällde. Just nu tränar vi i sex olika maskiner och vi tränar musklerna i ländryggen, magen, lårens fram och baksida, vaderna och musklerna i den övre delen av ryggen. till detta gör vi hantelövningar och så stretchen då. Men i torsdags hanns det inte med nån stretch för klockan blev stängningsdags.

Ja och efter gymmet åkte jag hem, bytte kläder och skalade räkor och åt dem. Åt med andakt!

Inga kommentarer: