Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 29 mars 2014

För övrigt

så är vi på gymmet tre dagar i veckan och jobbar på, Kapten k och jag.
Från och med i måndags så är det 4 dagar förresten. Måndagkvällar är det yoga.
Känns inte som träning, enbart njutning. Samtidigt som det faktiskt är jobbigt och en aning svettigt.

Jag har köpt träningskläder, äntligen. Lätta, tunna, som torkar snabbt.
Ett par yogapants, de kommer att bli en favorit. Så sköna och snygga. Igår hade jag dem när jag handlade.....
Till dem en t-shirt.
Så köpte jag trekvartstrikåer och ett linne. Perfekt till den vanliga träningen och till mina promenader till sommaren.
Nu återstår ett linne till, sen är jag nöjd.
Nästan.
Nya skor vill jag ha.
Ett par till gymmet och ett par till vardagen.
Inte för att jag saknar skor, men jag saknar just de där joggingskorna som jag kan kliva ner i utan att ens böja mej, utan att knyta snören. De där som jag knyter en gång och aldrig mer.
Ett par ( eller två) vanliga låga jogging ( eller walking) skor. Mina som jag har nu är av basketmodell och de är sköna, absolut men lite för varma, lite för mycket den här tiden på året.

Ja ja. Nu blir det ut i solen och trädgårdsjobb i fem-sex timmar. Mumma

Inga kommentarer: