Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 29 mars 2014

Död, borta, aldrig mer.....

Så var han död.
Besked fick barnen på Facebook när de öppnade datorn för en dryg vecka sen.
Och visst, de hade tagit avstånd, men ändå. Ett jävla dåligt sätt att inte informera personligt.

Jag sörjer inte, det vill jag göra klart. Jag känner lättnad, för övrigt är jag helt blank, nollställd.
Ungarna? Vad jag vet så sörjer de inte personen, de sörjer att de inte haft nån pappa. Aldrig någon gång någonsin.

Men jag är mest arg. Arg på myndigheter som inte gjort sitt jobb, arg på människor som inte kan vara ärliga, arg på falskheten som dryper kring allt detta.
Och jag kommer att agera mot myndigheterna.
Privatpersonerna får väl fortsätta vara falska, undanhålla sanningen, vända rygg åt de som vill dem väl.
Tråkigt, men deras val. ( ja kanske, men även det är ju diskutabelt. Kan barn ta såna beslut eller lutar de sej enbart åt de vuxna? )

Hur som.
Min exman, den biologiska pappan till mina barn är död.
Han tog sitt liv
Ett fåtal sörjer

Inga kommentarer: