Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 3 mars 2014

10 minuter ben

Regnet har öst ner idag.
Jag som hade tänkt mej en långpromenad till stranden, fick vackert stanna inne.

Hade ingen lust med något alls, så jag har mest sovit eller vilat, faktiskt.
Inte för att det saknas uppgifter att ta hand om, tvärtom, men som sagt, lusten var inte där.
Jag hoppas på bättring imorgon.

Inget gym blev det heller, eftersom Kapten K r rejält förkyld.
Men träning här hemma blev det.
Jag har en video för mage och en för ben, lår och rumpa. Tillsammans tar de ca 20 minuter.
20 tuffa minuter!
Sen har jag stretch för överkroppen i 10-12 minuter och för underkroppen lika länge.
Så det var vad jag gjorde idag.

Jag håller på att lära mej stretchövningarna utantill så jag kan göra dem, eller valda delar av dem, efter jag är klar på gymmet, tex.
Min kropp fullständigt avgudar stretch. Jag vet ju det, jag vet att kroppen mår så mycket bättre om jag håller igång med just stretchen. Ändå kan det gå långa tider med uppehåll. Hoppas jag skärper till mej med det nu.

Inga kommentarer: