Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 19 januari 2014

Sol

Just exakt nu, i detta ögonblick, lyste solen in genom fönstret i mitt vardagsrum.
Första gången i år, minsann.
Det kommer inte att var länge, berget skymmer.
Men för varje dag nu så stiger solen en bit högre upp över berget.
Skiner in en stund längre, värmer snart genom rutan.

Varje år i november försvinner solen härifrån,
sen kommer hon tillbaka i januari, runt den 12:e

Men väldigt ofta så är det mulet, regn eller snömulet då, så det brukar ta nån vecka extra innan jag verkligen ser henne.
Men då. Lyckan är stor, lika stor varenda gång.
Snart, snart, snart kan jag njuta ute i sol. Sitta i en solstol med snö på fötterna och solvärme i ansiktet.

Inga kommentarer: