Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 30 januari 2014

Gå i snö

I min kommun plogas mindre vägar endast när snön ligger tio cm hög.
Snön skall ha ramlat rakt ner från himlen, får inte ha blåst ihop.
Andra kommuner har fem cm.
Resultat:
Min grusväg är helt igensnöad. Det kan jag förvisso leva med. Det handlar om knappa 500 meter.

Alla andra småvägar är igensnöade.
Ett jävla skit när man som jag vill ut och gå.
Det är väldigt mkt jobbigare att gå i snön, idag fanns det inte ens hjulspår, eftersom de hade blåst igen.
Det är mkt halare. Väldigt lätt att skada sej om man halkar till. Att det är såpass mycket tyngre inverkar menligt på mina knän. Jag är ju reumatiker och min kropp gillar inte såna överraskningar.

Men ger upp gör jag då inte. hade jag haft råd så skulle jag ha köpt broddar. Rejäla ena som broddar hela fötterna inte bara fram eller på hälen, som jag haft förut.

Men härlig musik i öronen tuffar jag framåt i vinternatten.En aning långsammare, en aning försiktigare, men tuffar på gör jag.
Idag med ljuvliga Rasmus Seebach på full volym.
Han sjunger enbart på danska. Ett språk som jag för många år sen avskydde och trodde jag aldrig skulle förstå. Men som jag upptäckte var ett vackert språk som jag förstår utan större problem.
Nedan tre favoriter med Rasmus ( inte lätt att välja bara 3, inte )

https://www.youtube.com/watch?v=m1OKK4VTMeQ

https://www.youtube.com/watch?v=VV7gNyhaR4U

https://www.youtube.com/watch?v=sZBlqttIlmk

Nu blev det några med text, kanske det underlättar. Anledningen är att det var svårt att hitta videor med bra ljud, de här hade det.

Inga kommentarer: