Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 22 januari 2014

Jag går och jag går och jag går.
Runt 6 km per dag. I rätt snabb takt, drygt 9 minuter per km
Tanken är att sänka mer såklart.
Men så kom snön och det hala väglaget
Så nu ligger jag på dryga 11 minuter per km
Snabbare är det svårt att gå nu.
Dessutom har jag ett knä som värker något in i bänken.
Tack och lov så är det nog en inflammerad muskel, inte mitt vanliga onda.
Det sitter innanför knäskålen och påverkar hela knäet. Detta sitter mer i muskeln på sidan av knät.
Jag kör akupressur och går trots värken. Det bästa botemedel jag känner till.

Min tanke med allt det här gåendet är att få bättre kondition, större lungkapacitet
mer syre i blodet, mer ork.
Det är därför jag pressar mej att gå snabbare.
Jag kommer att köra intervallträning och backar när det blir bra väglag igen.

Hade jag gått för att gå ner i vikt, då hade jag inte brytt mej om farten. Det behöver man nämligen inte då. Det har jag lärt mej när jag försökt hitta sätt att öka hastigheten på. Det enda jag hittar är artiklar om att gå ner i vikt. Ja ja det kan ju vara en bonus. Men absolut inte det primära för min del, just nu

Inga kommentarer: