Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 24 maj 2014

Solig, lagom varm lördag.

Dagen inleddes med kaffe och Rabarberpaj. Jäkla gott!

Så gick jag iväg till en granne ( 1.5 km bort, inga nära grannar här, inte) där var det loppis. Jag köpte två Fuchsiaskott för 5 kr styck. Billigt och bra.

Fick sen skjuts hem, vilket ju sparade lite tid för mej. Sparade lite ork också.

Hur går det till? En person och så mycket disk. Förr kunde jag ju skylla på att vi var många, men nu?
Och jag har diskat många gånger tidigare i veckan. Määrkligt
Nu skall jag ta mej an köket och disken innan jag går ut och börjar arbetsdagen i trädgården.


Bädda? Näe, skulle inte tro det. Jag byter sängkläder idag. När de nya kommer på så blir det lite mer ordning.


Ja och så skall det vikas lite tvätt och hängas lite tvätt och vikas lite tvätt och .......


Rosenrabatten växer igen för mej, inte konstigt med tanke på att det för den mesta tiden varit gräsmatta här
Bara att gräva och rensa. 

En del är klar, två tredjedelar kvar



Jordgubbslandet är i alla fall klart. Det krävdes mycket arbete, men sen så.....

Faktiskt är alla jordgubbsplantor jag hade inplanterade också sen en vecka tillbaka. 
Nu väntar underhåll och så fort de plantor jag har börjat reva så skall jag sätta så blir landet komplett. Runt 150 plantor räknar jag med



Ja och förutom att gräva och rensa i rosenrabatten, så skall jag klippa gräs, köra trimmern, gräva i hallonhäcken, sätta penséer i Dahliahäcken och lite annat smått och gott.








Inga kommentarer: