Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 6 februari 2013

Det går inte i nån större hastighet, men jag har gått ner 1,5 kg, trots allt.
Att ändra på kosthållningen är inte det enklaste. Svårast är att äta flera gånger på en dag, alltså med regelbundenhet. Det lyckas jag bäst med när jag jobbar, naturligtvis.
Ändra på själva maten är inga problem alls. Jag har valt ut en del recept som jag tyckte såg goda ut och så har jag lagat dem. Tro mej, de var underbart goda, bättre än jag vågat hoppas på.
Läsk dricker jag i stort sett aldrig, så jag kunde inte sluta med det
Alkohol dricker jag nån gång per år, möjligen, så jag kunde inte sluta med det.
Godis köper jag i stort sett bara om jag ska åka bil eller buss någon längre sträcka, så jag kunde inte sluta med det heller.
Chips och andra såna snacks köper jag i perioder, men jag har inte haft nån sån period sen i somras så jag kunde inte sluta med det heller.
Jag har dragit ner på grädde, smör och annat. Inte slutat, men ändrat på mina gamla vanor. Jag har knappt ätit bröd, smörgåsar, javisst ,men inget bröd till maten, vilket annars är rätt vanligt här.
Jag har inte bakat bullar och ätit deg eller ungsvarma smörfyllda bullar. Inget annat sånt heller. Paj har jag gjort några gånger. Jag hade en massa bär i frysen och dessutom en hel del vaniljvisp i kylen, den är nu slut, så nu blir det ingen spontanpaj heller.
I det stora hela så gillar jag mat mer än sötsaker. Jag gillar sötsaker också, men ska jag välja mellan en lagad måltid och en bulle, då väljer jag maten.
Nu återstår att se om jag går ner något mer?
Jag är ju rätt stillasittande vintertid och jag tror det drar ner takten betydligt. Allt är uträknat på en arbetande kvinna som rör på sej normalt på en dag. Inte på en som är arbetslös och sitter vid datorn eller ligger i soffan en stor del av dagen.
Det kan bli vår nu så jag kommer ut och får jobba ute, jävla snö

Inga kommentarer: