Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 22 augusti 2015

Sitter i soffan och bara slöar.
Sandra Lyng på Spotify. Eller ja, nu tog den låten slut, så det får bli lite Måns Zelmerlöw en stund, istället.

Ledig idag. Gick till Tanum och klippte mej. Ändrade frisyr, från kort till en annan
kort. Låter väl inte klokt, men jag är klippt på ett annat sätt än tidigare så håret är styrt åt ett annat håll. ( så gott det nu går att styra det)

Soligt och varmt för, ja vilken dag i ordningen? Härliga kvällar med syrsor som spelar och ljummen luft.
På måndag skall det ändras till mer moderata temperaturer och dessutom regn.
Sniglarna blir säkert glada.
Och vi får förmodligen fler kunder på jobbet, de här varma soliga dagarna har folk hållit sej ute, naturligt nog.
Efter en intensiv sommar känns det alltid tomt när mitten av augusti kommer. Jag går ner i varv en vecka eller två efter att folket åkt hem, så är det alltid. Och jag märker att jag inte är ensam. Många på centret känner exakt samma sak. Jämför man då dessutom en vanlig dag nu, med en dag under högsäsong, så känns det väldigt tomt. Det tar ett tag att landa i den nya vardagen.
Likadant är det när högsäsongen börjar, då tar det ett tag att vänja sej vid den.

Funderar på att åka till sjön och bada. Imorgon är väl en av de sista dagarna med sommarvärme, så det kan ju passa fint att ta årets första dopp då. Fötterna har fått bada lite när Loppan var på simskola i mitten av juli, men resten av mej har inte blött ner sej ännu. Vi får se. Mamma var också sugen på att ta en simtur, så kanske..........
Sen blir det fyra dagar med jobb och sen förhoppningsvis två lediga igen. Jag gjorde ett nytt schema i veckan och då har jag lagt min ledighet på fredag/lördag. Om det kan fungera återstår att se. En kille sa upp sej i förrgår, så inom en snar framtid måste jag göra om schemat igen...........

Inga kommentarer: