Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 10 augusti 2015

Har haft ledig dag idag.
Och vad bidde det?
Sova....La mej vid tio igårkväll och sov, med några få avbrott för att stänga av mobillarm, till dess klockan var runt halv två i eftermiddags.

Var jag trött eller?

Så kom ena svärsonen på besök och klippte gräsmattorna  åt mej. Så jäkla snällt och så himla välkommet.
Och så kom Lillstrumpa och barnen en stund efter sin man och pappa och de stannade kvar efter att han hade åkt hem. Coolio har börjat få vääldigt långa armar och hon sträckte ut en av dem och hade plötsligt en hibiskusblomma i munnen.
hann inte ta nån bild, eftersom hennes mor snabbt plockade bort den igen.....

Men här är ett foto från Karnevalen i Grebbestad i juli. Lilla tjejen är stor nu, snart sju månader.
Snart för stor för att få foton av sej publicerade på nätet.

Efter att de hade åkt, så la jag mej en stund på soffan. Jag var rätt så dimmig idag, så det var skönt. Men så ringde Kapten K och sa att jag hade lagt mina solglasögon hemma hos henne och att hon skulle komma ner med dem och en annan sak... Den andra saken var kantareller. Mums.
Så idag blev det kalvbiff, smörstekta kantareller och vitlöksbröd med vitlökssmör till middag. Efterrätten var rabarberpaj. Gjorde en till fikat när jag hade besök förut idag.
Nu skall jag rensa undan pärmar med anteckningar sen högskolan, de står och tar plats i en bokhylla och de kan lika gärna ligga i en plastlåda med lock i källaren, tänker jag.
Sen blir det natten, jobb imorgon igen.


Inga kommentarer: