Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 4 december 2013

Statistik

Jag har hämtat ner appen Runkeeper till mobilen.
Kanonbra. Jag går ut på promenad och via gps ritar appen upp en karta över den rutt jag tar.
Den kartan kan jag sen döpa och ta fram nästa gång jag vill gå samma sträcka. Då finns mina gamla tider och anteckningar i systemet så jag lätt kan jämföra om jag går snabbare eller långsammare till exempel.
Förutom kartan mäter appen tiden och hur långt jag går. ( jag knappar in vilken aktivitet jag tänker utföra)
Hur många kalorier jag bränt får jag också veta. ( jag har knappat in ålder och vikt i appen)

Jag vet att  jag brukar hålla tiden 10 minuter per km. Så också idag. I den takten går jag 6 km på en timme och jag blir varm, men inte svettig och jag blir inte andfådd. Perfekt när jag går till jobb, möten och liknande. Nu skall jag försöka minska antalet minuter som jag behöver för att gå en km.
Att då ha statistiken till hjälp är superbra. Att slippa att själv skriva in den är guld värt.

Nä, nu middag. Ugnsstekt falukorv med potatismos ( och en massa lök och tomater ) står på matsedeln denna kväll

Inga kommentarer: