Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 4 december 2013

Lite lagom tråkigt

Så känns livet just nu.
Jag mätte mitt blodtryck för ca fem veckor sen. Det var för högt. 155/103
Inte så konstigt, jag hade under några dagar tagit en istället för två tabletter av den blodtryckssänkande medicinen och sen under ytterligare två dagar inte tagit nån alls. Inte för att jag inte ville ta dem, utan pga att de var slut, helt enkelt. Men dagen efter mätningen hämtade jag ut en ny omgång och jag har ätit min medicin som jag skall, givetvis. Ändå visade mätaren på 155/98 när jag kollade i torsdags.
Jag sjönk som en sten i humöret. Jag har ju hela tiden " vetat" att det höga blodtrycket berott på mitt dåliga blod. Men nu har jag betydligt bättre hb, 115 låg det på sist och jag borde inte få högre blodtryck, utan ligga kvar på de 120/75 som jag hade i oktober.

Då sa läkaren att eftersom jag vid tre olika tillfällen haft tre bra mätningar ( jag gör tre under ca tio minuters tid, varje gång) så behövde jag inte mäta igen på månadsvis.
Nu var det så att en sköterska läste fel i min journal och bad mej komma och mäta och därför gjorde jag så. Jag gick igen nu dels pga att jag har huvudvärk igen, dels för att jag ju skulle göra en uppföljning på förra gången. Doktorn skulle ringa mellan 8 och 9 i måndags, jag gick upp en halvtimme tidigare och väntade. Ingen ringde. Vid två satt jag i mobilen och pratade med en kompis, då har hon ringt, ser jag sen. Inget svar brukar innebära att man försöker igen, men nej då. Hon har inte ringt.
Nåväl jag får väl ringa imorgon och se om jag kan få en ny tid och hoppas hon ringer mej då. Jag antar att jag måste upp i dos på min medicin. Sen tänkte jag fråga om hon kan sjukskriva mej ett tag och ge mej motion på recept.

Inga kommentarer: