Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 8 december 2013

Handymamma

Igår var jag handymamma. Jag satte ihop ett skoskåp åt Kapten K.
Det är kul, men det tar tid.
IKEA riktar sej ju till människor i många olika länder och kör enbart med bilder i beskrivningarna.
 De här " väldigtenklabildersåallaförståriställetförtext" är inte så enkla, alla gånger.
Inte för mej, i alla fall.
Men ett skoskåp blev det till slut. Jägarns, skulle vilja ha ett jag med. Var, vet jag inte, en vill ha, det vet jag.

Idag, snö. Onödigt med tanke på att den började töa bort nästan med en gång.
Men Loppan var glad. I år gillar hon snö. Förra året var snö blä.
Hon kom och hälsade på mej en liten stund idag. Drack lite grädde och lite saft, målade lite och spelade memory.
Ja hon drack grädde. Jag frågade nämligen hennes far om han vill ha grädde eller torrmjölk i kaffet. Loppan hörde och svarade snabbt, grädde. En snäll mormor gör som barnbarnet vill och nån gång skall ju även jag vara snäll, så jag hällde upp lite grädde i ett glas. Ungen drack och var nöjd.

Inga kommentarer: