Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

måndag 5 oktober 2009

Trötthet

Jag är alltid väldigt trött.
Inte så konstigt när man äter flera olika starka mediciner och har ständig smärta. Men jag tyckte att det förvärrades rejält förra året. Förklaringen tycktes då finnas i en medicin jag åt, men samma starka trötthet kvarstod när jag slutat med den.
Nu har jag fått veta att jag har ordentlig järnbrist och det är en stor källa till trötthet.
Mitt blodvärde låg på 102, tidigare har jag haft 144 även när jag varit gravid.
Järnmättnaden i blodet skulle ligga på 10-50%, jag hade 5%.
Järnförrådet skulle vara 9-120, jag hade 6.
Sen var det en sak till de mätte, där skulle man ha mellan 9 och 34, jag hade 4.
Så nu blir det järntabletter ett tag framöver.

Inga kommentarer: