Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

torsdag 24 september 2009

Likheter.

Jag håller på att förvandlas till min far, tror jag.
Har ju alltid varit lik honom i mångt och mycket, men häromdagen blev det tydligt hur mycket.
Vi skulle mötas uppe vid E6 för han och mamma hade fått en trädgårdsmöbel som de skänkte vidare till mej och som jag skulle hämta däruppe.
Så, jag tog på mej stövlarna och gick upp.
När han kliver ur bilen så inser jag:
Vi har exakt samma klädstil.
Arbetsbyxor, gröna stövlar, Helly Hansen, jacka och keps.
Han har skägg, det har inte jag.
Jag har smink, det har inte han.
Annars så är vi scary lika. Åtminstone när vi är klädda för jobb.

Inga kommentarer: