Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 15 juli 2009

Snålheten bedrar visheten

Datorn gick sönder.
Ja, eller först så trodde jag att det var skärmen som hade lagt av, men det visade sej att det var grafikkortet.
Jädrans elände.
Kostar ju pengar att byta ett sån´t ju.
Men så kom tvåan på att hon nog hade ett liggande som jag kunde få.
Och det kan ju inte vara nån match att byta ett sån´t heller. Nä det var det inte, bara att plocka bort det gamla och....attan det nya passade inte på samma ställe.
Ja, men jag kan ju improvisera så jag satte det på ett annat ställe. Startade datorn och det funkade fint. Jag gav mej in på Familjeliv för att prata med mina kompisar där och"skröt" om hur duktig jag varit som fixat datorn själv.
Lyckan varade inte så länge, fyra timmar för att vara exakt.
Sen blev alla färger konstiga och internet la av.
Jag provade allt jag kunde komma på utan resultat, så det blev att åka till Mäster Johan och krypa till korset.
Idag fick jag tillbaka datorn igen. 800 kronor fattigare , men med en fungerande dator.

Inga kommentarer: