Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

lördag 28 mars 2009

Klantiga jag

Jag får dille på olika saker som är ätbara.
Ett tag var det våfflor med jordgubbssylt och grädde. Jag åt det flera gånger i veckan, jag som egentligen inte ens gillar grädde. Före det var det doughnuts som gällde. Så här har jag hållit på i hela mitt liv, i perioder.
Det är inte bara sötsaker som jag fastnar i, det har varit leverpastej, tonfisk, köttbullar mm.
När jag ätit en sak i många veckor, ibland månader så tröttnar jag såklart på den och äter den inte på länge igen.
Just nu är det " goa mackor " som jag är sugen på.
Vitt rostbröd, lite smör på det, rivet äpple och så strö på kanel på äpplet och toppa sen med riven mandelmassa. In i ugnen i 200 grader till mandelmassan fått lite färg och sen ... ät och njut.
Om man inte gör som jag gjorde häromdagen; brödet var ok, smör på det, äpplet funkade fint, det var sen det gick snett, jag sträckte upp näven och lyfte ner kanelen från kryddhyllan och strödde på rikligt med .......kebabkrydda på alla mackorna... nu hade jag mer bröd och mer äpple så det var inte total katastrof, men ändå..så typiskt mej.

Inga kommentarer: