Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 8 februari 2009

Lite beröm....

Jag har ju häckat på Familjeliv.se de senaste månaderna.
Anledningen till att jag hamnade där var diskussionerna kring Gömda av Liza Marklund.
Det har varit en mycket intressant debatt, stundvis väldigt het, men ändå har vi hållit en bra ton, tycker jag. Jag är bara tvungen att skriva in de som några av tjejerna på FL skrev om mej en dag när det stormat lite i tråden.
Jag blev så himla stolt och glad över de här orden......
( ja Mamita är jag då alltså)


Så här skrev Filosofiska bruden.
Ja, jag har förstått att många känner sig förbigågna i den här debatten. Av både Ma och oss på det här forumet. Det är ju lite sorgligt.

För min egen del kan jag säga att jag känner mig lite besviken på kritikerna. Det är mycket attacker och "rättning i leden"-argumentation. Inte så mycket nya bra fakta eller sakliga argument. Ett strålande undantag härinne är Mamita som kom in kritisk och fortfarande håller hårt i tömmarna, men på ett bra och sakligt vis. All heder åt dig, Mamita!
Så här skrev Mackeluring
Inte då! Du har mycket bra omdöme! Så det så.
mamita64 skrev 2009-02-07 15:59:19 följande:
Oj tack! jag trodde jag skulle få skäll!!

Så här skrev Emmel
Håller med. Du har inte kommit in och frågat "hur kan ni... etc." som flera andra har gjort. Jag tycker att du har "smygit" dig in och lyssnat av lite och sedan ställt frågor och diskuterat UTAN att hoppa på folk. Gillar dig även om vi inte alltid tycker samma.

Tre fina omdömen av tjejer som jag har pratat med sedan i november nån gång.
Och jag sträckte på mej och tänkte att nu har jag nog hittat mitt forum, ett ställe där jag kan diskutera utan att avbryta folk och där folk kan läsa det jag sagt i lugn och ro, inga bråk..
Ha! det höll ända till senare den dagen när jag fick en varning av administrationen och ett av mina inlägg blev bortplockat. Detta inlägg var ett argt svar till nån kille i en tråd om misshandel, " fuck off och Pucko" ingick.
Tur att jag hade fått de där fina orden tidigare på dan, annars kanske jag hade lagt ner.

Inga kommentarer: