Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

tisdag 6 januari 2009

Lycka

Idag är lyckan att jag har sovit ihop med katten Speedy.
Jag som är jätte allergisk, har längtat länge, länge efter detta.
I början av hösten sov jag en stund på soffan i köket tillsammans med
lilla katten Kraman. Och idag har jag sovit i tre timmar med Speedy liggandes i djup sömn ovanpå mej inne i soffan i vardagsrummet.
Mys som jag faktiskt trodde var omöjligt.
Jag brukar tåla kattungar mycket bättre än de vuxna katterna, därför tror jag att det gick bra när Kraman låg bredvid mej. Men Speedy är inte en liten kattunge längre. Han är sju månader nu och nästan vuxen. Fast om det blir som jag tror så kommer han ändå att för alltid förbli en bebis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt det låter