Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 25 januari 2009

I onsdags, den 21/1 fick jag en vattentank hit till gården.
Så,efter två års slit så behöver jag inte gå upp till brunnen och hämta vatten när jag vill duscha eller diska, mamma behöver inte köra hit dricksvatten flera gånger i veckan.

Vadan denna lyx? Jo, Vägverket kom väl underfund med att det inte var så bra att ha mej springande uppe i bygget och beställde en tank på 3000 liter till
mej.
Här står den, i all sin glans, utanför köksingången.
Det här underlättar mycket för mej, men drömmen är ju vatten i kranarna inne i huset.

Inga kommentarer: