Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 28 december 2008

En slapp dag...

Idag blev det inte mycket gjort.
Vaknade sent, klockan var nog nästan halv ett. Inte vaknade jag av mej själv heller, utan av att telefonen ringde.
Det var min kompis Carita från Vänersborg som ringde.
Egentligen så pratar vi alltid med varandra på nyårsafton, men i år så skulle hon bort och därför ringde hon idag istället. Det är alltid lika roligt att prata med henne. Nuförtiden så hörs vi egentligen bara en gång per år, men förr var det minst en gång i veckan, ibland mycket oftare än så.
Hon var den första som fick veta hur jag hade det i mitt förhållande till X.
Det var så att jag träffade henne på BB när jag fick Tvåan, hon hade fått en son bara någon dag innan, vi hamnade i sängarna bredvid varandra och blev vänner.
Vi har, på de dryga 23 år som gått sedan dess, setts fyra gånger. En gång hälsade jag på henne och en gång hälsade hon på mej. Dessutom hälsade hon på mej när jag låg inlagd på KK innan jag fick Trean och så kom hon igen efter att han fötts.
För mej blev hon en trygg punkt, en som kunde lyssna på mej men som aldrig behövde möta X och då hålla masken inför honom. Mycket tålamod måste hon ha, jag vet inte hur många gånger jag ringde henne när X hade åkt någonstans och blev tvungen att slänga på luren i örat på henne när han plötsligt kom tillbaka.
Nuförtiden pratar vi om andra saker än tokiga X.
Det innebär inte automatiskt att det bara är roligt det som vi avhandlar. Idag berättade hon att både hennes man, son och dotter blivit arbetslösa. Vidare berättade hon om en arbetskamrat vars dotter slängt sej framför tåget. Jag finner inte ord för hur hemskt det är. Jag vet att tjejen själv inte ville leva och att hon hade kämpat länge, men det är för jävligt att det ska vara så.
Ja, sen pratade vi lite om mina ungars psykiska ohälsa, idel trevligheter alltså. Nä, men även om man inte hörs så ofta så kan man inte ignorera det som är jobbigt och tråkigt, tycker jag.
Jag fick hennes mail-adress, så jag får samla ihop ett gäng roligheter och skicka till henne för att balansera upp lite.
När vi hade pratat färdigt så läste jag nyheterna i utvalda tidningar, pratade lite med Treans pojkvän på msn och såg färdigt Fanny och Alexander som jag spelade in slutet på igår. Efter det så var jag trött igen så jag la mej, var inte bara trött, frusen också. Jag tror att Lilla D smittade mej med sin förkylning när hon var här häromdagen. Får väl se om det bryter ut eller inte.
Efter några timmar i sängen så var det msn igen och sen så har jag tittat på tv och sms:at med en kompis till trean.
Och så lite msn med en av mina kompisar och nu sitter jag här.
Men imorgon, då.....

Inga kommentarer: