Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

fredag 12 oktober 2012

Men åh

Jag var i fas, det var jag absolut. I fas med tiden, alltså.
Efter fyra månader med jobb, regelbundna tider ( i alla fall på morgonen)
Så vaknade jag samma tid varje morgon ( 8-8.30 ) och även om jag inte gick upp då
så var jag uppe senast tio.
Och sen så.....hände? Förmodligen ramlade jag tillbaka in i verkligheten. Uppe på natten, sova på dagenverkligheten
Den jag inte vill vara i, egentligen. Men som jag alltid återkommer till när jag är ledig ( utan jobb eller barn eller båda ) en längre tid.
Det som verkligen gjorde så att tiden förvreds var att jag inte kunde sova en natt. Då sov jag på dagen, fram till tolv, eller så, sen en stund på tidiga kvällen och sen kunde jag inte sova på kvällen, osv.
Fullmånen tror jag det var första natten. Andra natten var det värk. Nacken gjorde så ont att jag höll på att börja grina. Hur jag än låg så var det bara blä. När jag kom till soffan och halvlåg där så kände jag att både ryggrad, nyckelben, axlar och lite annat gjorde nästan lika ont. Men nacken var värst.
Den här veckan har jag försökt vara vaken dagtid, varit ute och jobbat, varit på Zumba,handymannat hos kapten K och varit på jouren och pratat i timmar med en klient efter det. Då var jag hemma strax efter tolv på natten och var trött, borde ha somnat, men nej då. Fem var den innan jag slocknade. Natten till idag var jag uppe till fyra, läste till fem, så släckte jag och kanske sov jag en stund, sen vaknade jag av att en ko började gapa. Rörig i skallen som jag var så tänkte jag att det nog var en älg som sprang omkring och brölade, så jag hoppade ur sängen och klädde på mej och när det var klart, då insåg jag vad det var jag hade hört.Kor gapar inte utan anledning, så antingen hade något hänt, eller så ville de få mat, komma in, eller både och. Jag skiter i vilket, jag var vaken. Igen. Sen sov jag några timmar på sena morgonen / tidiga förmiddagen. Och nu är klockan fyra igen. Trött? Jo då tröttheten är det inget fel på, ska bara somna. Måste slappna av. Inte ligga som en spädgris på ett spett över öppen eld ( rulla runt, runt , runt )
Jag ska försöka vrida rätt tiden. Försöka gå upp när klockan ringer och sen hålla mej vaken hela dagen.
Det har varit så här av och till i en del år ( utom när jag jobbar) Märkligt för mej som alltid förr somnade när jag la huvudet på kudden. Och trött är jag ju. Kan inte minnas hur det är att vara utvilad, pigg fick jag slå upp i ordlistan för att fatta vad det innebar  ;) 
Aja. Nu kryper jag ner. Får se om jag somnar, eller om det blir en spädgrisnatt


Inga kommentarer: