Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

onsdag 30 november 2011

Slö

Trött på att vara trött.
När jag jobbar så skjuter jag tröttheten framför mej och sover all ledig tid.
Nu när jag är arbetslös så sover jag minst 12 timmar per dygn. 
Ok inte den bästa sömnen, vaknar av värk, men ändå.
Jag har ju varit hemma i tre månader nu, borde ha hunnit med massor av saker. Men icke.
Inte så jag själv blir nöjd i alla fall.
Visst köket är omtapetserat och målat. En del grävjobb i trädgården är färdigt. De röda vinbären är beskurna.
Men det andra! De andra ställena som det ska grävas på, de svarta vinbären, jordgubbslandet som ska utökas och grävas rent för ogräs. Sen tillkommer ju jobben inne. Mitt nya rum som ska fixas. Presenningar som ska upp på taket ( bytas ut ) källaren som behöver röjas. Just nu kan jag skylla på blåsten. Man klättrar inte runt och sätter upp presenningar när det blåser. Gillar inte att jobba ute när det blåser hårt heller. 
Tillfälle att jobba inne då. Ja de senaste dagarna har det ju hänt lite mer. Men oftast så vaknar jag sent, tar mina mediciner, dricker kaffe, kollar lite på text-tv och sen är jag trött igen. Förstår ju att det beror på medicinerna för tröttheten slår till inom ca en timme. Men vad ska jag göra då? Strunta i att ta dem? Då blir det verkligen inget gjort här. Jävla moment 22

Inga kommentarer: