Välkommen

Jag skriver inte om ett bestämt ämne, utan om det som faller mej in, eller retar upp mej just vid skrivtillfället.

Det kan vara dagsaktuella händelser, något jag läst om på Familjeliv, det kan handla om misshandel eller blommor. Vad som helst

söndag 13 juni 2010

Long time, no see

I januari skrev jag här senast.
Det har inte funnits ork helt enkelt.
Den 11/1 började jag jobba på AME i Tanumshede.
Jag skulle assistera arbetskonsulenten i hennes jobb med arbetslösa ungdomar.
Det verkade väldigt intressant.
Och det var det också på många sätt.
Det var så himla kul att få jobba med ungdomar igen, har saknat det enormt, och de var så himla goa och mysiga.
Själva programmet de genomgick vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Tanken var bra, uppgifterna som arbetskonsulenten tagit fram tyckte jag också var bra, men genomförandet..... Jag känner att väldigt mycket av det som var bra fick falla fritt i luften. Ingen uppföljning gjorde att det föll platt många gånger.
Jag hoppas att ungdomarna varit nöjda i alla fall.

Nåväl. efter AME så var jag ledig lite och sen så började jag arbetsträning på Konsum.
Ett jobb som jag ju kan och vet att jag tycker om.
Men, vilken tur jag har haft.
Jag fick ett jättefint mottagande av personalen och de har verkligen släppt in mej i gemenskapen.
Jag började med att jobba mellan 800 och 1230, nu ligger min arbetstid från 800 till 1430- 1500 någonting.
Från den 1/ 7 har jag fått sommarjobb dessutom. Efter det vet jag ju inte vad som händer, men det ska väl ordna sej.

Så har jag ju blivit mormor också, men det kommer jag att beskriva i andra inlägg.

Inga kommentarer: